Amerykańskie Metafory - USA
American Metaphor - Contemporary Pinhole Photography
----------------------------------------

Sarah Van Keuren

Sarah Van Keuren jest absolwentką Historii Sztuki na Swarthmore College, studiowała Techniki Graficzne w Philadelphia College of Art, otrzymała tytuł Master of Fine Arts w dziedzinie fotografii na Universitecie w Delaware.

Od 1980 roku zajmuje się procesami bezsrebrowego druku na Uniwersytecie Sztuki, gdzie obejmuje funkcje adiunkta w Instytucie Sztuk Pięknych i Technik Graficznych. Jest autorką i wydawcą książki "A Non-Silver Manual", która jest obecnie wznowiona po raz trzeci. Van Keuren prowadziła wiele warsztatów fotograficznych w Stanach Zjednoczonych i Finlandii. Jej prace znajdują się w Schmidt-Dean Gallery w Filadelfii.
Od 1982 r. do 2002 r. Van Keuren pracowała na 8-10 calowych, czarno-białych negatywach otworkowych kopiowanych w technice cyjanotypii i bichromu. Pod koniec lat 90-tych zaczęła skanować i montować negatywy otworkowe, a po 20 latach bezustannej pracy z dużym, drewnianym aparatem otworkowym, statywem i wielkoformatowymi negatywami, z nasycaniem zdjęć barwami poprzez różnorodną ekspozycję czasu i maskowania, dała się uwieść małemu kieszonkowemu aparatowi cyfrowemu. Rozpoczęła pracę z negatywami o większym formacie i separacji kolorów, które mogła uzyskać z plików cyfrowych poprzez wykorzystywanie naświetlarki.

Cieszy się z powrotu do jej prac wykonanych techniką otworkową na wystawie festiwalowej w Katowicach.

Sarah Van Keuren majored in art history at Swarthmore College, studied printmaking at the Philadelphia College of Art, and has an MFA in Photography from the University of Delaware. Since 1980 she has taught non-silver printmaking processes at the University of the Arts where she is now an adjunct professor in Fine Arts/Printmaking. She is author of A Non-Silver Manual, self-published and currently in its 3rd edition, and has taught workshops across the U.S. and in Finland. Schmidt-Dean Gallery in Philadelphia represents her work.

From 1982 until 2002 Van Keuren made all of her fine art prints from 8 by 10 inch black-and-white pinhole negatives printed in multiple layers of cyanotype and gum bichromate. She began scanning and collaging her pinhole negatives in the late 90's. After 20 years of the discipline of working with a large wooden pinhole camera, tripod and film holders, injecting color into images through varying exposure times and masking, she was seduced by the spontaneity of the pocket-sized digital camera and the larger format color-separation negatives that she could obtain from her digital files using an image-setter at her school.  She is glad to return to her pinhole work for this show in Katowice.